Alleen op de wereld, Wendy gaat down under!

Indonesië

Lieve allemaal

Op 3 July verliet ik Sydney om verder te reizen naar Indonesië. Het afscheid nemen van mijn vrienden en mijn "thuis" in Sydney viel mij zwaarder als gedacht. Ik vond dit een stuk moeilijker als het verlaten van Nederland. Op 2 juli heb ik mijn backpack ingepakt en ben ik voor de laatste keer langs mijn vrienden gegaan. Ik besefte weer Hoe een geweldige maanden ik heb gehad in Sydney. Samen met Astrid (een vriendin die ik in Sydney heb leren kennen) vertrokken we naar Bali. We hadden van te voren de eerste nacht geboekt en op de site stond dat we een kamer hadden geboekt in seminyak (dicht bij de luchthaven) bij aankomst in Bali kwamen er meteen tientallen mensen naar je toe of je spullen wilde kopen, een kamer zocht of een taxi wilden. Na wat onderhandelen over de prijs (want ja, ze willen veel te veel geld hebben omdat je toerist bent) hadden wel een taxi naar onze eerste verblijfplaats. We kwamen terecht in het plaatsje soputan waar totaal geen toeristen waren, het ongelooflijk vies was op de straat en het alles behalve veilig voelde. Blijkbaar lag dit plaatsje dus helemaal niet in seminyak. Toch was het een leuke ervaring en we sliepen echt bij de locals. De kamer was echter wel heel netjes en schoon. Op 4 juli vertrokken we naar sanur. We kwamen aan bij een home stay hotel en het was er heel erg mooi. Bij de aankomst vertelde ze dat er geen kamers meer waren Door een fout dus kregen we een familie villa voor ons zelf! Super gaaf! Hier verbleven we een aantal nachten. We hebben via het hotel een goede taxi chauffeur kunnen regelen waarmee we meerdere dagen mee op pad konden. We hebben die dagen super veel dingen gezien en gedaan. We zijn naar wariban barong gegaan waar we de libanese dans hebben gezien met het verhaal van de oorsprong erbij. We zijn naar de zilver shop geweest waar je kon zien hoe ze de siraden maakte. We zijn naar monkey forest geweest. Een prachtig gebied waarbij de apen vrij rond lopen. Voor een klein bedrag kun je wat bananen kopen en als je die omhoog houd springen de apen op je :) we zijn ubud gereden om de prachtige tempels te bekijken. Iedere familie heeft hun eigen kleine tempel waar ze vrijwel dagelijks heen gaan . Onze taxi chauffeur was echt een hele gezellige man die ons alles vertelde over het leven en de achtergrond van Bali. Zijn naam was wajang. ( Als je als eerste geboren bent dan heet je wajang )we zijn naar de rijstvelden gereden(sawah) in jatiluwih wat is dat prachtig om daar tussen te lopen. Het idee dat alles met de hand gedaan wordt maakt het nog bijzonderder. je kunt daar erg Het verschil tussen arm en rijk zien. Ook hebben we een koffie plantage bezocht. We zagen Hoe het groeide, hebben verschillende smaken geproefd en niet te vergeten de duurste koffie van de wereld gedronken (luwak koffie) als je je bedenkt dat het gemaakt wordt van ontlasting van dieren is het toch iets minder lekker maarja je moet alles geprobeerd hebben hè haha. Ook zijn we naar tanalot geweest om de sunset te bekijken en de bekende tempel in tanalot. Dit vond ik een beetje tegen vallen omdat het gigantische druk was met toeristen. Verder hebben we heerlijk gegeten, en leuke terasjes gepakt en het strand bezocht in sanur. De stranden zijn niet echt bepaald schoon. Het lijkt meer op een vuilnisbelt met wat zand. Via een man die we tegen kwamen in soputan hebben we een goede tip gekregen dat we moeten boeken via reddoorz voor de kamers. Het is even werken met translate omdat het boeken in de Indonesische taal is maar het is het zeker waard. Via deze weg heb je hele mooie grote en schone kamers voor twee personen voor omgerekend nog geen 13 dollar per nacht. We zijn naar seminyak vertrokken en hadden een prachtige locatie. We hebben veel gewandeld, rondgelopen Door de stad en gezellige terasjes opgezocht. Van Bali vertrokken we met de boot naar gili trawangan WAUW wat is het daar geweldig. Geen vieze uitlaatgassen aangezien er alleen maar paarden rijden die je kunnen vervoeren en fietsen. Prachtige stranden en helder blauw water.Ook het uitgaan is daar erg gezellig en er hangt een leuke sfeer. Een hele dag op een boot varen en snorkelen op de mooiste plekken. Enorme schildpadden op nog geen twee meter afstand. Heel erg gaaf. Ook smorgens er vroeg uit om te snorkelen. Na een aantal dagen was het tijd om terug te gaan richting Bali met de boot. Door een fout was het niet mogelijk dat Astrid met mij op dezelfde boot zat dus ik had een andere organisatie. Echter was dit niet een goede keuze geweest aangezien ik tot 2 x toe opgelicht ben en enorm veel extra heb moeten betalen om de boot op te kunnen. Vervolgens ben ik ook nog op een totaal verkeerde plek afgezet waardoor ik nog een taxi moest betalen die me naar mijn volgende verblijfplaats bracht in ubud. Vanuit ubud ben ik om 2 uur in de nacht richting de vulkaan gegaan om de batur te beklimmen. Na 40 minuten viel er een jongen naar beneden die op mij landde waardoor ik mijn enkel goed verzwikte. De rest van de klim was daardoor niet al te makkelijk maar ik heb het gered! Ik heb in de middag een scooter gehuurd zodat ik lekker kon touren Door Bali. Samen met Astrid ben ik nog naar een astrologie les geweest wat erg interessant was. De laatste dagen hebben we doorgebracht in seminyak waarna ik op 18 juli terug naar Australië reisde richting darwin. Bij aankomst voelde het gelijk weer zo veilig en als thuis ondanks ik nog niet eerder in darwin ben geweest. Ik ben nu ondertussen een weekje in darwin en heb het ontzettend naar mijn zin. Heel veel leuke mensen ontmoet. Ik heb een tour gedaan naar kakadu waar we vaarde tussen de krokodillen en heb met krokodillen gezwommen in een kooi. Super gaaf! Over een paar dagen vlieg ik Door naar cairns en op 1 augustus komt mama naar Australië. Nog een paar weekjes en dan ben ik alweer terug in Nederland

Tot snel lieve mensen.

Reacties

Reacties

Tante Joke

Hoi Wendy wat weer een geweldig verslag .Wat is het toch een gaaf avontuur he en eind van de week komt je mama je weer in je armen sluiten en heb je veel te vertellen. Ik wens jullie 2 hele fijne weken toe.Dikke zoen van mij.

Tante Trudy

Hoi Wendy,Wat weer een mooi verslag,van wat je allemaal mee mag maken,en hoe je er mee om gaat.Het zal wel het laatste verslag zijn. Nog een paar dagen en dan nog een paar heerlijke weken om je mama heel veel te laten zien waar jij,gewerkt en gezellig hebt gehad,en ....heel veel levenservaring hebt opgedaan.Tot weer in Holland. Liefs Tante Trudy.

Mariët

Hoi Lieverd wat weer een mooi verhaal. Fijn dat je de tijd hebt gevonden om met iedereen weer ff je belevenissen te delen. Je zit nu in het vliegtuig richting Cairns. Ik hoop dat je daar ook nog een paar mooie dagen beleeft en nog veel mooie dingen kunt zien.
Ondertussen pak ik mijn koffer in. De bollen zijn gepeld het werk zit er voor mij op. Ik heb er zin in......nog 3 dagen en ik stap in mijn uppie het vliegtuig in om jou op te halen vanaf de andere kant van de wereld.WOUW!!!!
Waar ben ik aan begonnen. Dikke kus. En tot gauw.
gr Mama.

Fia

Hoi Wendy en Mariët
Hierbij wens ik jullie een prachtige vakantie toe. Geniet er samen van.
Groetjes uit de Goorn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active