Alleen op de wereld, Wendy gaat down under!

Australia you're amazing!!

WAUW! AustraliĆ« is echt geweldig! de dagen voor me tourvan Alice Springs naar Adelaideheb ik mijn spullen bij elkaar gepakt. De avond voordat ik vertrok was ik erg te zenuwachtig. Het voelt toch raar, normaalgesproken gaat er iemand mee naar het vliegveld om je uit te zwaaien en nu ben je alleen. S ā€™Morgens al in alle vroegte kwam de taxi me halen. Ik vloog van Sydney naar Adelaide en vervolgens van Adelaide door naar Alice Springs. Aangekomen in Alice Springs was het 43 graden en volle zon. Het voelde alsof ik vast zat in een magnetron ofzo:P. ik ging vervolgens met de shuttle naar mijn eerste accommodatie. Het appartementencomplex zag er keurig schoon uit. Ik zat samen met twee andere meiden in een kamer die ook met de tour deden. Savonds leerde we de andere medereizigers kennen (16 personen) en onze (geniale) reisleider. We hebben samen wat gegeten en wat drankjes genuttigd, het klikte gelijk goed en het was erg gezellig. De volgende morgen vertrokken we al in alle vroegte met de bus richting the Kings Canyon waar we twee nachten verbleven op een camping. We hebben gezwommen de omgeving bekent en de zonsondergang gekeken, het is ongelofelijk hoe bijzonder mooi de wereld is. Fietsen over de Kings Canyon ging niet door omdat de temperatuur te hoog was. Savonds hebben we in de outback geslapen. Dat slapen kwam er bij mij niet meer zo vanā€¦ het was donker en ik voelde iets op mijn lichaam, deed me zaklamp aan en ontdekte dat er allemaal kakkerlakken over me heen liepen. De volgende morgen hebben we de zonsopgang gezien bij de Uluru (Ayers Rock) het was bijzonder mooi. Vervolgens hebben we de Mala Walk gedaan rond om de Uluru. Het is heel mooi alleen je wordt gestoord van alle vliegen om je heen. Ook hebben we een Aboriginal Cultural Centre bezocht. Het was interessant om de achtergrond van de Aboriginals te weten. Helaas heb ik daar geen fotoā€™s van omdat het verboden is om fotoā€™s te maken. Savonds hebben we weer de sunset bekeken onder het genot van champagne met het uitzicht op de Uluru. De volgende morgen vertrokken we in alle vroegte richting Coober Pedy. Het was een lange rit van meer dan 750 km in de bus. Gelukkig was het nooit saai in de bus met onze gezellige groep en stopten we vaak even om te tanken, onze benen te strekken en wat eten en drinken te halen. Aangekomen in Coober Pedy keek ik me ogen uit. Wat is dat bijzonder zeg! Je kunt eigenlijk moeilijk verwoorden wat er nou bijzonder is maar het is een soort grote stad,puinhoop,bouwput die totaal overhoop ligt. Overal staan half afgemaakte gebouwen, er zijn hele rijke mensen maar ook heel veel arme mensen, het is gevaarlijk om daar alleen rond te lopen omdat je snel overvallen wordt door de arme mensen. Coober pedy is de stad van de Opal (de edelstenen) overal liggen hoge hopen met zand omdat ze daar gegraven hebben naar opal. We hebben onder de grond geslapen, dit was heerlijk want het was lekker koel en heel donker. De volgende dag hebben we een ondergrondse mine tour gedaan en hebben we veel informatie gekregen over de Opal. ook zijn we nog op bezoek geweest bij een man die zieke kangoeroes verzorgde. We zijn vervolgens doorgereden naar William Creek. William Creek is echt een plaatsje waar je met twee stappen weer uit bent en het ligt in the middle of nowhere (maar dat hebben wel meer plaatsjes hier ) in de avond gingen we naar het kroegje waar ā€œalle dorpsgenotenā€ te vinden zijn. we hebben die avond veel drankjes genuttigd en ontzettend gelachen. De volgende morgen reden we door naar Beltana waar we een geweldige accommodatie hadden. Het was een grote farm met veel verschillende soorten dieren. We hebben daar gezwommen in het ā€œeindelijk schoneā€ zwembad en hebben lekker gerelaxed. (dat wilde je ook wel nadat je elke morgen voor vijven je bed uit moet, de hele dag activiteiten onderneemt en vervolgens weer laat je bed in gaat) in de avond hadden we een barbecue die uitstekend voor elkaar was. In de nacht hebben we nog sterren gekeken en kon ik vervolgens niet slapen door een gruwelijk vervelende harde rot herrie van een airco die ik met geen mogelijkheid uit kreeg grrrr.. de dag erop reden we naar Adelaide. Daar hadden we een hostel wat meer op een hotel leek midden in de city. Het was schoon netjes, echt perfect voor elkaar. We zijn naar een wine tasting geweest en savonds uit gegaan. De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen L de gehele groep ging door naar Melbourne maar ik moest helaas alweer werken dus kon niet verder reizen. Ik heb de groep uitgezwaaid in Adelaide en ben zelf een extra nacht gebleven in hetzelfde hostel. Ik ben naar een wild life park geweest en ben s ā€™avonds uitgegaan. De dag erop vloog ik terug naar Sydney wat ik erg moeilijk vond. Ik had even een moment dat ik nu liever naar Nederland terug wilde als naar Sydney, maar gelukkig was dat gevoel de volgende dag weg. Nu ben ik weer aan het werk, ik werk 5 dagen en soms werk ik ook op de zaterdag. Het is druk en niet altijd even makkelijk maar AustraliĆ« is een geweldig land om te mogen verblijven. De mensen, de cultuur, de natuur, en het uitgaan, ik zou het niet willen missen!

Reacties

Reacties

tante joke

geweldig lieverd dat je zo mag genieten en dat je toch het gevoel mag ervaren van thuis .ik kan het me helemaal voorstellen .
het werk wat je doet moet je goed leren je grenzen te stellen.
vooral van alles blijven genieten hoor.
liefs van mij

Moeders

Wat een mooi verhaal.je schrijft leuk. Vele zullen je verhaal weer lezen en benieuwd zijn naar foto,s en...je volgende blog.Je maakt wat mee!??????????????????????????????????????????????????????????????. Dikke kus??

Moeders

Ik had leuke Smolders in gedruktmaar dat lukt dus niet.hou van je.doei.

Bro

Leuk verhaal hoor !!!!

Tante trudy

Wat weer een mooi verhaal.Wij hebben ook erg genoten van waar jij geweest bent in Australiƫ
En af en toe breekt het je op en krijg je heimwee,Maar?..dat zeg ik aldoor..het zijn ervaringen die niemand van je af neemt.En je werk,ja daar draait het op het op dit moment om.Doe ditgoed.Hier twijfel ik niet aan Liefs van ons?????????????

andrea

Was weer leuk om te lezen.
Geniet van alles
Groeten

Tante joke

Mooie fotoos weer hoor dat miste ik gister al xxxxxx

Diana

Erg leuk hoe je de avonturen beschrijft. Begrijpelijk dat je soms heimwee krijgt, maar dat is alleen maar een goed teken. Eerst nog hard werken, maar daarna van je loon genieten door van alles te bekijken in het mooie Down Under! Je doet dit maar 1 keer,dus vooral blijven genieten! Wij genieten stiekem mee door jouw foto's te bekijken en jouw verhalen te lezen!!!

Evelien

Leuk Wendy om je verhalen te lezen.
Geniet ervan.

Groetjes uit Wognum

Jeroen (Haak)!

Wendy!

WAT LEUK!

Ik weet zeker dat je geniet!!!

Klinkt als of er niks is veranderd toen ik er ''Vroeger'' was.. haha.

Ik wacht je volgend verhaal af;)

Regards Jeroen;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active