Alleen op de wereld, Wendy gaat down under!

op eigen benen leren staan

Lieve allemaal,

Voordat sommige mensen beginnen te denken dat ik opgegeten ben door een krokodil of gewurgd ben door een slang, nou nee dat is dus niet het geval maar ik heb het gewoon erg druk waardoor ik eerder geen tijd had om een stukje te schrijven. Ik heb de afgelopen weken enorm veel nieuwe indrukken en ervaringen opgedaan. Ik ben naar een prachtige kerk geweest, heb hard gewerkt en ben heel veel verschillende stranden afgeweest. Ook heb ik enorm veel nieuwe mensen leren kennen. Ik begin steeds meer te beseffen dat ik heel ver weg van huis ben. de kerst in Australië was geweldig om mee te maken. De kinderen waren erg zenuwachtig de dagen voor kerst en de winkels waren overvolJ overal waar je keek was kerstversiering, stonden kerstbomen, kerstmannen en hoorde je kerstmuziek. Het bleef voor mij een raar idee dat ik met 35 graden, het kerstgevoel moest krijgen. Ik had voor de hele familie wat cadeautjes gekocht. Kerstavond hebben ze hier niet. Wel ben ik naar de kerk geweest de avond voor kerst en zijn we daarna uiteten geweest. De volgende dag was het zover KERSTMIS!! al vroeg stond ik op om er op me “kerstbest” uit te zien en naar de ouders van Gemma toe te rijden. Die woonde anderhalf uur bij mij vandaan. Om half 11 kwam de kerstman langsJJ de kerstman gaf de kinderen heel veel cadeaus en liep over de trap terug naar boven. Nog geen een minuut later kwam de vader van Gemma naar benden vanaf de trap.. nou dat was toch ook jammer, hij was net de ham aan het snijden(staat de ham in de slaapkamer dan??) en heeft de kerstman dus net gemist J de kerstman had ook nog wat leuke cadeaus voor mijJ na alle cadeaus uitgepakt te hebben en de champagne te hebben gedronken, gingen we aan tafel zitten (buiten) en hebben we seafood gegeten. Ik lustte alles (op de oesters na) terwijl ik er normaal helemaal niet van hou. Ook heb ik typische australische gerechten gehad zoals lamington en pavlova. Het eten hier is enorm uitgebreid tijdens de kerst. Tegen de avond zijn we naar de moeder van Nigel gereden. En daar gingen we .. juist .. eten. De hele familie (36 personen) was er en de kerstman kwam ook weer gezellig op bezoek. Ik denk dat hij tussendoor naar de kapper was geweest want hij had ineens een kortere baard. De kinderen waren erg blij met al hun cadeaus (ik had ook weer cadeaus van de kerstman gehadJ) en s ’avonds hebben we lekker gedanst en feest gevierd. Tweede kerstdag bestaat hier ook niet. Hier noemen ze dat Boxing Day. Er is dan sale bij alle winkels dus half Australië loopt rond in de supermarkt. De andere helft zit voor de tv. Op boxing day begint de bekende Hobart Yacht Race in Australië De Sydney to Hobart Yacht Race is een jaarlijkse zeilwedstrijd in Australië, van Sydney over de Tasmanzee naar Hobart op het eiland Tasmanië. De aft e leggen afstand bedraagd ongeveer 1170 km. Ik vond het maar een saai programma en ging lekker genieten van de zon. Oudjaarsavond heb ik het vuurwerk gekeken in Sydney met wat meiden. Wij hadden een hele mooie plek op the rocks en konden het vuurwerk op de harbour bridge perfect bekijken. Wij zaten te wachten vanaf 6 uur s ‘avonds. De mensen naast ons zaten er al vanaf 8 uur s ’morgens haha. Het was niet leuk druk in de stad, Maar het vuurwerk maakte alles goed. Op 1 januari 2016 heb ik een Nieuwjaars duik gedaan met 300 dutchies op Bondi beach. Ik ben geïnterviewd en kom woensdag op de Australische tv. Helaas kan ik dit zelf niet zien want……… IK GA REIZEN!! maandag vertrek ik al in alle vroegte vanaf Sydney Kingsford Smith naar Adelaide, en vlieg daarna in een ander wrak naar Alice Springs toe. Ik ga vanaf Alice Springs 8 dagen naar beneden reizen tot Adelaide en dan vlieg ik weer terug naar Sydney omdat ik die dag erop alweer moet werken. De afgelopen weken heb ik heel veel leuke dingen meegemaakt, maar ook veel moeilijke momenten gehad. Ik heb nog vrijwel nooit het gemis naar huis toe gehad en had dan ook niet van mezelf verwacht dat ik dat zou krijgen, maar blijkbaar heb ik dat toch wel. Ik mis me familie soms heel erg en voel me soms erg alleen. Gelukkig zijn het momenten en heb ik het verder heel erg naar me zin.

HAPPY NEW YEAR!

Reacties

Reacties

Angelique

He lieve grote kleine zus van me leuk weer een verhaal van je te lezen! Wij missen jouw ook heel erg thank god for Skype :D love you veel plezier op je reis xxx

Tante Trudy.

Lieve Wendy,wat weer een mooi reisverslag. Net voor dat je 8 dagen gaat reizen,heb je ons dit toe vertrouwd.Ja,kerst en Nieuwjaar,dit zijn altijd van die speciale dagen waarin je graag bij elkaar bent en elkaar ook het meeste mis. Geniet van de week die komen gaat,en we lezen wel weer,wat voor moois je hebt gezien,en hebt mogen meemaken.Veel liefs van Tante Trudy.

Tante joke

Lieve Wendy
Ik krijg natte ogen van je nu je zo bij jezelf mag voelen wat het doet als je wat mist .
Maar kop op je bent met een hele mooie week begonnen en zal vast weer genieten van deze dagen. Nogmaals Gelukkig Nieuw jaar.
Hier gaat het gewone leven ook weer beginnen morgen en jij hebt je 1ste dag er alweer opzitten dan. Xxx

Tante joke

Mooi verslag weer hoor

Tante Fia

Hoi Wendy wat leuk om je belevenissen te lezen. Wij zitten vlak bij je in NZ. Hebben het erg leuk en zien veel. Als je tijd en zin heb kun je ons blog volgen. maud.is.weg Wendy een gelukkig nieuwjaar.

andrea

Gelukkig nieuwjaar.
We denken dat je het erg hebt getroffen.
Je hoort er echt bij.
Geniet maar van alle mooie dingen.
Groetjes

Lisa

Lieve Wen,
Mooi verhaal! Heel veel plezier op je eerste reis, geniet ervan????
Ik mis onze dates verschrikkelijk, we skypen snel weer eventjes!
Love you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active