Alleen op de wereld, Wendy gaat down under!

Doei Nederland, Hello Australia!

Lieve allemaal,

Mijn eerste woorden vanuit het prachtige Australië!

Twee weken geleden stapte ik het vliegtuig in naar de andere kant van de wereld. De vrijdag voordat ik vertrok heb ik een geweldig afscheidsfeest gevierd dat tot in de late (vroege ) uurtjes door ging, ik heb ontzettend genoten en vond het fijn om iedereen nog een keer te zien. Zondag was het dan zo ver. Ik had eigenlijk nog steeds geen besef dat ik die avond al zou vertrekken naar de andere kant van de wereld. En zoals jullie mij kennen moest ik een paar uur van te voren nog beginnen met het inpakken van mijn koffer. Overdag kwamen er nog een aantal mensen afscheid nemen, het begon steeds meer tot mij door te dringen dat het bijna zover was. Om 18:00 moest ik afscheid nemen van Bart, Angelique, Peter, Stef , me lieve Oma, en mijn kleine wondertje Yuna. Dit vond ik heel erg moeilijk. Om hun 9 maanden te missen viel me best zwaar. Samen met mijn vader, moeder, en met me lieve vriendinnetje Eva vertrokken we naar Schiphol. tot mijn grote verassing stonden al mijn lieve vrienden op Schiphol om me uit te zwaaien. We hebben met ze alle wat gedronken en iedereen liep mee zover als ze konden. En toen.. was het moment daar. Het was tijd om afscheid te nemen van mijn vader waar ik zielsveel van hou, mijn moeder die er altijd voor me is en mijn vrienden die mij ontzettend dierbaar zijn. Het afscheid was moeilijk en het voelde heel naar om ze gedag te zeggen met in je achterhoofd dat je er vanaf nu alleen voor staat. Nu gaat het gebeuren en zal ik op mijn eigen benen moeten gaan staan! Op naar het land waar alles je dood maakt :P. Direct zette ik de knop om en vanaf dat moment heb ik alleen nog maar genoten. De vlucht verliep prima (ik vloog via Dubai) en ik kwam op de juiste tijd aan in Sydney. Gemma (de moeder van het gezin) stond al op me te wachten, het voelde gelijk goed! Ze bracht me bij haar huis in Manly waar ik de kinderen(Allegra, Oscar en Archie) en de nanny Mel leerde kennen. De kinderen waren heel enthousiast en het klikte heel erg goed tussen mij en Mel. (Mel blijft twee weken om mij alles te laten zien, hoe alles werkt, hoe de kinderen zijn en waar je allemaal heen kunt gaan) Ik had totaal geen last van een jetlag en was alleen een beetje moe. (ik had in het vliegtuig geen oog dicht gedaan) ik liep de hele dag met Mel mee, en leerde de kinderen een beetje kennen. s ‘Avonds ontmoette ik Nigel (de vader van het gezin) het was een hele gezellige en aardige man en dat voelde ook gelijk heel vertrouwd. Nigel bracht me naar zijn moeder (Wendy, mijn naamgenoot) in Clareville waar ik de komende 6 maanden zal verblijven. Het huis van Wendy zag er werkelijk als een sprookje uit. Een prachtige witte villa met een groot terras, een zwembad, en een uitzicht waar je niet op uitgekeken raakt. Onder haar huisje was een studio (klein leuk huisje waar je alles in een hebt). Dat werd mijn plekje. De eerste dagen waren voor mij enorm leuk maar ook heel slopend. Je bent in een totaal andere omgeving met allemaal nieuwe mensen en allemaal nieuwe indrukken, en dan spreek je ook ineens een andere taal. (en zoals jullie weten kon ik haast geen woord Engels haha)Ondertussen ben ik hier nu al twee weken en de tijd is omgevlogen. Sommige dingen zijn nog even wennen. Zo hebben ze hier geen sloten op de badkamers en wc’s , in huis, rij je aan de linker kant van de weg, en zit je stuur ineens aan de rechter kant, zitten er hele enge beesten in en om mijn huisje, hoor je nieuwe vreemde geluiden, en zijn de normen en waarden anders als in Nederland. Mijn Engels gaat met sprongen vooruit en Gemma zei zelfs dat ze het niet nodig vind om een Engels cursus te gaan nemen. Ik heb hier al enorm veel gedaan, geleerd en vooral heel erg genoten van alles wat ik meemaak en wat ik zie. (Het is het hier zo mooi) zo leer ik allemaal typisch Australische woordjes en uitspraken, hebben we de verjaardag van Oscar gevierd(3 jaar), ben ik naar het kerstconcert van Allegra geweest bij de kindy garden, heb ik de familie leren kennen (hele grote familie), ben ik uiteten geweest met Nigel’s zus, heb ik leuke backpackers en au-pairs ontmoet en ben ik naar The white lighthouse geklommen.

Ik probeer vanaf nu elke twee weken een stukje te plaatsen om mijn site. Bedankt voor het volgen

Cool

Liefs xx

Reacties

Reacties

bro

Leuk verhaal !!
Suc 6

Angelique en Yuna

Leuk verhaal wen!! Kijk al uit naar alle verhalen van je avonturen die nog gaan komen. We missen je al heel erg maar gelukkig hebben we Skype! Love you sis!

h-j

hey Wendy
leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat daar
en dat je het naar je zin heb

Diana Kuijt

Hoi Wendy. Wat leuk om je verhaal te lezen en je enthousiasme te voelen. Erg fijn dat je het zo goed getroffen hebt! Ga vooral door met genieten van je grote avontuur! Ik kijk uit naar je volgende belevenissen. Groetjes van Diana.

arnold

he aussie wendy,
leuk om weer wat van je te mogen lezen erg leuk .
als ik je verhaal zo lees wil ik ook wel die kant op,neem ik gelijk een beetje kou van nederland mee want die 40+ c. vondt je wel een beetje te warm.ik hoop dat je nog vele leuke en mooie dingen gaat meemaken(twijvel er niet aan).
ik blijf je volgen en we spreken elkaar nog wel eens via de chat.

Mo

Super leuk om je verhaal te lezen:D top dat alles goed gaat. K kijk uit naar je volgende verhaal maar we spreken mekaar gelukkig vaak via skype:) heel veel plezier daar moppie... dikke kus mo

Allison

Super leuk verhaal mopben blij dat het goed klikt??

andrea

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.Ga vooral genieten. groeten ome Ben en tante Andrea

Tante Joke

Hoi Wendy fijn om je avotuur te volgen ik vond vavdeweek dat skypen ook zo leuk .vanmiddag feestje van Yuna gehad en was heel gezellig.
wat een droppie is het he .
Ik heb echt genoten van je avontuur geweldig dat je dit mag beleven
Geniet er maar lekker van en over 2 weken lezen we weer verder
Ik wens je bij deze gezellige kerstdagen en een het kan niet anders geweldig nieuwjaar dikke kus van tante Joke

Jeannette

Wat weer een heerlijk Wendy verhaal
Wat heb je al weer veel beleeft geniet er lekker van gr uit Avenhorn waar we super genoten gebben van je in je stagetijd xx

Tante Trudy

Hoi Wendy,wat gezellig om je reisverhaal te lezen,en vooral dat je geniet van alles wat je tegen komt.Deze 9 maanden aan de andere kant van de wereld wordt een ervaring,die niemand,ooit,van je af kan nemen.Maak er wat van.Liefs,succes en groetjes van ons????Ome Hans en Tante Trudy.

Jeannette

Gebben is hebben maar dat snap je wel xx

Marianne

Wauw, Wen!! Wat een leuk verhaal!! Veel plezier in the underground at the aboriginals! !
Groetjes vanuit het koude kikkerlandje;)

Rosalien

Wat gaaf Wendy!! Geweldig!! GENIET!!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active