Alleen op de wereld, Wendy gaat down under!

Gesetteld

Lieve allemaal,

Ja ik leef nog hoor maar ik heb het gewoon erg druk

Smile

Na mijn korte reis begon het echte leven weer… werken. Ik ben ondertussen helemaal gesetteld en ga elke dag met plezier naar mijn werk toe. Het is een lange vermoeiende maar wel een onwijs leuke werk week en ik vind het heerlijk dat ik op het moment het hele weekend vrij heb. Ik doe heel veel activiteiten met de kinderen en maak ook vele uitstapjes. Zo ga ik naar de dierentuin, naar sea life, of lekker zwemmen met de kinderen. Als het weer wat minder is dan ga ik naar indoor activiteiten zoals junglegym(een soort balorig) of naar flip-out(een indoor hal vol met trampolines) hoe ziet mijn dag er een beetje uit? S ’morgens om 7 uur vertrek ik van huis en rijd ik naar mijn gezin toe. Om 8 uur begint mijn werkdag. Ik kleed de kinderen aan, laat ze hun ontbijt eten en ruim het huis op. Ik doe de was in de wasmachine, leeg en vul de vaatwasser en zet alles aan. Ook ga ik altijd even met de stofzuiger door het huis in de morgen. Ik vind het belangrijk dat ik vertrek met een schoon en opgeruimd huis. Op sommige dagen gaat een van de kinderen (soms twee) naar de kindy (een soort peuterspeelzaal/kinderdagverblijf) ik maak wat fruit klaar voor de dag (mango, meloen, appeltjes, banaan, avocado, etc.. ) en doe het in de rugtasjes van de kinderen samen met sandwiches en een fles water. Ik smeer de kinderen in met zonnebrand en breng de kinderen soms met de auto maar meestal lopend naar de kindy toe, en ga vervolgens met de andere twee een leuke activiteit doen. Ik heb een heel aardig meisje ontmoet uit België die ook au-pair is. Zij heeft twee kinderen van dezelfde leeftijd dus vaak spreken we samen af om wat leuks te doen met de kinderen. Manly is een geweldige omgeving om te werken. Het is vanaf het huis 8 minuutjes lopen naar het strand en overal zijn enorm verschillende en grote speeltuinen te vinden. Ook de corso is 10 minuutjes stappen waar ook een leuke speeltuin is en waar de kinderen altijd leuk met water kunnen spelen. ook heb je hier om de 50 meter drinkwater kraantjes waar lekker koud water uit komt, je kunt dus altijd de waterflessen van de kinderen bijvullen ideaal! Om 11:45 uur zorg ik dat ik terug ben waarna ik de kinderen hun lunch geef. soms geef ik brood en de andere keer geef ik rouwkost. Vaak laat ik het aan de kinderen zelf over en vraag ik waar ze trek in hebben. en nee, dat antwoord mag geen IJSJES zijn haha. De jongste breng ik rond 12:00 uur naar bed en de middelste rond 12:30/13:00 als de oudste ook thuis is combineer ik het huishoudelijk werk met activiteiten met haar doen. Soms is dat best lastig omdat ze graag wilt dat ik de hele tijd met haar mee doe, maar daar heb ik nu ondertussen wel een beetje me weg in gevonden. Ik leg allerlei knutselspullen klaar en begin met knutselen samen met de oudste. Als we ongeveer 10 minuutjes bezig zijn ga ik verder met het huishouden. De vaatwasser en de wasmachine zijn ondertussen klaar dus die kan ik uitruimen en weer vullen. De was hang ik aan de lijn en er staan altijd wel twee manden met schone was die ik dan kan opvouwen. Ik ruim het huis vervolgens opnieuw op. Ik heb het nooit doorgehad wat mijn moeder altijd deed in het huishouden, mijn moeder deed eigenlijk alles en ik hoefde nooit te helpen. Het lijkt zo normaal maar als je zelf een huishouden runt zie je pas hoe gigantisch veel werk dat is. Helemaal met kinderen, je denkt steeds weer hoe kan het nou alweer zo een puinhoop zijn! ik probeer de kinderen te leren om hun oude speelgoed op te ruimen voordat ze een andere bak overhoop gooien, maar dat gaat best lastig als de kinderen dat nooit gewend zijn om te doen. Na het huishouden begin ik aan de voorbereidingen voor het eten in de avond. De andere twee kinderen worden ondertussen wakker en ik zorg dat ik opnieuw hun tasjes met eten en drinken klaar heb staan. Ik geef de kinderen wat drinken en een fruitje, maak de kinderkamers schoon, stofzuig daar nog even en maak de bedden op, kleed de kinderen aan en ga direct op pad met de kinderen. Ik ga altijd wandelen, dat is best zwaar met de kinderen in de kinderwagen over de (soms hele steile) bergen en niet te vergeten dat warme zonnetje op je bolletje , wat zal ik een beenspieren krijgen zeg haha. Als er een kind op de kindy zit, haal ik die rond 16:00 uur op. Ik wandel naar huis en heb altijd een gezonde snack mee voor onderweg omdat de kinderen rond 16:00 altijd honger hebben. thuis aangekomen maak ik het eten klaar en lees ondertussen boekjes voor, ga dansen met de kinderen of zet de tv aan met playschool(dat is een leuk en leerzaam programma voor kinderen) ik zet de kinderen aan tafel en geef ze eten. soms eet ik zelf ook mee met de kinderen maar dat gaat niet altijd omdat ik de kleinste altijd moet helpen. Vervolgens ruim ik opnieuw de kamer en keuken op, ruim de tafel af, zet de vaatwasser aan, stop een nieuwe was in de wasmachine, vouw de was op, en ga met de kinderen naar buiten in de tuin. Rond 18:15 komt papa of mama vaak thuis en vertel ik hoe de dag was verlopen. Rond half 8 s ’avonds ben ik thuis moe maar voldaanJ buiten mijn werk om doe ik veel leuke activiteiten. Ik ga in het weekend uit, ga lekker naar het strand en bezoek leuke evenementen. Op 26 januari was het Australia day. Dat is de Australische nationale feestdag. Er wordt gevierd dat in 1788 de Eerste Vloot Sydney (Australië) bereikte. Je kunt het vergelijken met koningsdag bij ons in Nederland. Ik heb een superleuke dag gehad met live muziek bij The Rocks. Ook ben ik nog bij het royal national park geweest en heb ik het gevaar opgezocht door in de figure eight pool te gaan zwemmen. Laat het nou net mis gegaan zijn op het moment dat wij er waren. We werden al gewaarschuwd dat we er niet heen moesten gaan wegens enorme golven en dat het levens gevaarlijk was maar net als die 80 andere mensen trok Wendy daar natuurlijk niks van aan. Je komt immers naar het royal nationaal park om de figure eight pool te bewonderen. Gelukkig heb ik alleen wat schrammen opgelopen nadat er een enorme golf ons tegen de rotsen klapte, maar meer als 50 mensen waren gewond en enkele zelfs zwaargewond. De reddingsploeg kon er moeilijk komen omdat het minstens 15 minuten over de rotsen klimmen was voordat je er kon komen. Traumahelikopters moesten van pas komen en wij mochten van geluk spreken. Wel voor de tweede keer het Australische nieuws ermee gehaald^^

Ook heb ik heel veel bijzonder mooie stranden gezien. Om een lang verhaal kort te maken: ik vermaak me hier prima, de dagen vliegen voorbij, het is hard werken maar wat is het genieten hier! Hoop dat bij jullie in Nederland ook alles goed gaat

Veel liefs

xx

Reacties

Reacties

Tante Trudy

Ja hoor Wendy,hier gaat alles goed.Het was hier carnavals weekend,en met onze kleinkinderen Amber en Sjoerd zijn we zaterdagmiddag naar de optocht wezen kijken,en wie komt er aan fietsen?.Je moeder.De kinderen waren verkleed als Spider-Man en Elza.Wendy,wat heb jij weer een prachtig reisverslag geschreven,en uit alles haal ik,dat je ,je al aardig gesetteld voel.Mooi,dat je dit als titel boven je verslag kan zetten.Fijn dat het uitgaansleven er ook mag zijn,want daar heb je ook behoefte aan.
Ja,en dan het huishouden runnen.We weten er alles van. Je leert er niet voor,en opeens is het een BAAN.
Gezellig voor je,dat je een aardig meisje hebt ontmoet,om samen met de kinderen,of in jullie vrije tijd wat te praten en wat te ondernemen.Werk en Geniet ze. Liefs Tante Trudyxxx

Andrea

Wat weer een leuk verhaal.
En wat doe jij veel op een dag.
Geniet er nog maar lekker van. Hier is veel wind en regen.
Niks aan gemist dus.
Groeten

Angelique

He Wen, leuk om je verhaal weer te lezen ook leuk om te lezen hoe je dagen daar verlopen, leuk geschreven! Spreek je snel weer op Skype! Love you xoxo

Mariët

Hoi Wendy. Wat schrijf je weer een mooi verhaal. Ik was vooral benieuwd naar de aanhef van je verhaal. En dacht precies aan dit........gesetteld. Geweldig. Fijn om van jou te horen dat je jou weg hebt gevonden. Op eigen benen leren staan, geweldige ervaringen opdoen en nu voelen, ik kan het..HET GAAT GOED! Houden zo. Dan word (of beter) is dit de mooiste tijd van jou leven. Dikke kus, mam.

Tante Joke

Nou Wendy wat geweldig dat het zo goed gaat allemaal he .ik neem mijn petje voor je af hoor voor wat je allemaal moet doen. Dan ben je zomaar van kind van je moeder ineens zelf in een gezin met 3 kinderen belandt en het gaat ook nog allemaal van mij krijg je een dikke10 hoor
En heerlijk dat je dat meisje hebt ontmoet om samem leuke dingen te doen.zowel samem met de kinderen als in het weekend. Nou meisie ik heb weer genoten van je avontuur en wens je alle goeds toe.dikke kus van mij.

Diana

Hoi Wendy! Altijd leuk om jouw avonturen mee te mogen beleven. Fijn dat het zo goed gaat en je het leuk vind. Jij moet echt veel doen op een dag, maar gelukkig krijg je er de voldoening voor terug! Geniet van je werk, je vrije tijd en de leuke mensen die je daar ontmoet. Jij leert jezelf zo ook goed kennen en het vertrouwen te hebben dat jij het allemaal kunt! Fijn voor je! Deze ervaring zal je altijd met plezier op kunnen terugkijken. Blijf daarom vooral genieten!!!! Liefs Diana

Mariët

26/02/16

Het is met geen pen te beschrijven hoe erg ik jouw soms mis
Dan voel ik in mijn hart hoe groot de wereld is
Want jij zit helemaal aan de andere kant
Ik zou je zo graag ff omhelzen, even hand in hand
Maar als er eentje weet hoe het voelt dat gemis
Dan weet ik dat ben jij, alleen jij weet hoe het is.

Liefs xxxxxmam.
Ik hou van je.

Fia

Hoi Wendy
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag een gezellige dag toegewenst.

Hans en Helma

Beetje eng verhaal aan het einde Wendy daar bij die figure eight pool maar wel spannend.
En het is geen noodzaak om zo ver van huis de krant te halen hoor.
Verder nog veel plezier en zorg dat ze daar straks blijven denken "die Wendy, dat was nog eens een leuke meid".
Ome Hans

Alma

Ik heb weer ff heerlijk van je verhalen genoten. We beginnen je nu wel te missen hier hoor. Geniet nog ff lekker daar, ook straks samen met mams xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active